Bijna niets is zo vervelend als een storing in de internetverbinding . Als webpagina’s pijnlijk traag worden of als het bericht “Fout: server niet gevonden” in het browservenster verschijnt, verliest u kostbare tijd. Voor kleine en middelgrote bedrijven vormen DSL-verstoringen zelfs een belemmering voor bedrijfsactiviteiten, wat tot onvoorziene kosten kan leiden. Op internetvergelijken.org kun je al deze internet problemen bekijken.
Het is daarom belangrijk om snel de oorzaak van uw DSL-storing te achterhalen. De reden ligt echter niet noodzakelijk bij de respectievelijke internetaanbieders , ook de apparaten in het eigen huishouden zijn vaak de oorzaak van langdurige DSL-storingen. Zodat u zo snel mogelijk de oorzaak van uw internet- en telefoonverstoring ontdekt, hebben wij een noodchecklist voor u samengesteld. Heb je een groter pakket? Dan raden we je aan om te kijken naar de website internetvergelijken.org/alles-in-1 om een goed beeld te krijgen van de problemen bij deze pakketten.
Breng De Internetverbinding Tot Stand Met Een Ander Apparaat
Als u een werkende internetverbinding kunt maken met uw smartphone of tablet ondanks een DSL-storing op de pc , is de fout zeker verbonden met de computer – deze is niet functioneerbaar of onjuist geconfigureerd.
Apparaten Afsluiten En Herstarten
Door uw apparaten uit te schakelen en opnieuw op te starten, kunt u snel controleren of het DSL-probleem bij de ISP of uw eigen pc ligt. Als er na het opnieuw opstarten nog andere fouten in uw DSL-, VDSL- of kabelinternetverbinding optreden, moet u de instellingen van uw firewall controleren. Om dit te doen, schakelt u de firewall kort uit en probeert u verbinding te maken met internet.
Router Controleren
Controleer of de router is ingeschakeld en of de wifi-functie actief is. In het geval van een DSL-storing is het vaak de moeite waard om de router voor een korte tijd uit te schakelen en opnieuw te starten. Probeer ook of u verbinding met internet kunt maken wanneer uw router via de kabel op uw computer is aangesloten. Als u nog steeds een foutmelding ontvangt, neemt u contact op met uw provider via een van de hotlines voor probleemoplossing.
Contact Opnemen Met De Internetprovider Als Het Internet Niet Goed Werkt
Uw huidige VDSL- of kabelinternetverbinding lijdt aan een normale fout? U hebt de toptariefcontrolelijst voor DSL-interferentie geprobeerd en kunt nog steeds geen werkende internetverbinding maken? In dit geval moet de schade worden opgelost door de DSL-provider . Er is een hele reeks hotlines beschikbaar voor het incidentrapport, dat u meestal gratis en 24 uur op 24 kunt bereiken. Hieronder vindt u een overzicht van de belangrijkste hotlines voor providers voor het melden van storingen in internet en telefoon.